Tuesday, February 24, 2009

exhausted

aihee... penatnyer.... smlm aku wat keje seharian n kul 8 pagi baru tido... pastu after 2 jam aku bangun blk gi clas pastu sambung wat keje ... i;m too exhausted. badan penat yg amat sgt.. terlalu byk keje

so, apa yg aku buat smlm ialah...mende2 alah di bawah ni.. semuanya manual. dari tulisan, lukisan, corak, warna, tampal... n kecuali gambar yang black n white tuh je aku print..mana aku pandai lukis gamba perdana menteri..heheh...

assignment ni untuk subjek hubungan etnik. group ktorg kene buat tajuk sebelum, semasa dan selepas kemerdekaan. so ktorg da divide which is aku kene buat selepas kemerdekaan. setiap satu subtopik tuh kene 5 page. derang suma wat pair.. i mean 5 page tuh buat dua org. tp disebabkan aku sorang x sama class ngan derang n aku dok kolej lain, 5 page aku kene wat sorang. huhu.. lecturer ktorg ni pelik sket. dia xnak anta kerje yg print out. dia nak ktorg anta lam bentuk buku scrap. kene tulis tangan. pastu dia xnak stapler, binding or whatever yg ready-made. so, ktorg pun gunala kaedah mengikat dgn tali di atas kain kanvas..

maka, inilah hasilnya kerja tangan aku yg x seberapa...






maaf yer, final artwork keseluruhan buku scrap x dpt nak amik. pic di atas ni pun aku mintak tulun member amikkan gamba coz ini adalah hasil kerja aku utk kenangan sebab x tau la lecturer tuh nak pulangkan balik ke tidak assignment kami ni. last minit punya keje tuh. agak kurang kemas. dah la aku x bwk segala peralatan melukis aku.. terpaksala aku kuar membeli pensel warna, gam, gunting, pen itam dan apa2 yg berkaitan la..cari yg palinggg murah punya..huhu... cuma paper tuh je yg aku kebetulan ada bawak dari semenanjung.

mula2 ingat nak pakai paper biasa pastu aku nak rendam lam air teh..konon nak effect kertas usang la, ala2 manuskrip gitu..tp x jadi... aihh.... then, lps da siap ingatkan nak bakar kat bhg tepi kertas tu. konon2 nak nmpk mcm kertas usang jugak la... tp x sempat..aku ada masa 1 ari lebey je nak siapkan sume tuh n then ktorg kene combine sume page..

No comments: